A Corsica in pratica

Viaghjate attravers'à la Corsica sana

 Cù una superficia di 8 680chm, a Corsica hè cunstituita di dui dipartimenti : U Cismonte è u Pumonte, sò colmi di paisaghji spettaculare paradisachi Da la punta la Giraglia sin'à Capu Pertusatu senza scurdà ci di u Curtinese, a richezza di i lochi incantaranu tutti i viaghjadori di l'isula chi vuleranu piglià e so strade sinuose Ci sò, per tutti quelli chi un n'averanu modu di spazziamentu, numerosi autocari chi facenu a leia trà è cita principale di l'Isula, passedu spessu per i paesi.

Caminu di ferru di a Corsica

Per spiazzà vi da u nordu versu u sudu, pudete piglià u trenu chi face a leia tra e cita principale passendu spessu da i paesi. E parechje destinazione sò Aiacciu, Bastia, L'Isula è Calvi, senza scurdà ci di Corti, a capitale storica di a Corsica. Issu viaghju in trenu sarà l'uccasione di scopre paisaghji manifichi senzà movesi di u vostru sedione. Rigalate vi di i paesi muntagnoli di a pieve di Corti ò allora d'una spassighjata à fiancu à u mare di Balagna.

Mappa di Corsica

Ciò chi ùn si deve mancà in Corsica

Montagne Corse

E girandulate in muntagna

Vera muntagna annant'à u mare, a Corsica hè u locu ideale per tutti i passiunati di marchja in muntagna., cù monti numerosi chì culminanu à più di 2700m d'altitudine, è chì offrenu un puntu di vista magnificu. E girandulate si trovanu annant'à un ritale di chjassi zeppi, è prupone parechji nivelli di difficultà. Da u più praticu à u più fastidiosu.

Trà tutte l'isule di u Mediterraniu, a Corsica hè a più muntagnola, ciò chì face d'ella un paradisu per i marchjatori. E valle è e coste archese sò ancu superbe.

Per facilità l'orientazione di i marchjatori in muntagna, l'itinerarii è e strade sò discritti incù minuzia. A girandulata di u "Sentier des Douaniers" hè una spassighjata di più di 8 ore à fianc'à u mare chì traversa l'estremità di u Capicorsu. Hè pratica è dilettosa.

Cù u listessu nivellu di difficultà, ci hè dinù a spassighjata in u Tavignanu, chì si face incù piacè in 4 ore.

A Via Romana, vechja via romana di Tallone, dà a pussibilità di splurà a machja mentre 30 chilometri. È per finisce, un giru in famiglia in Saleccia, in Monticellu, per prufittà di l'unicu parcu butanicu di Corsica à un nivellu più altu, u GR2O ,unu di i percorsi i più belli è più cunnisciuti di Corsica. I paisaghji sò d'una bellezza tremenda, ma u caminu hè  longu è fastidiosu. Ci vole à pocu pressu 15 ghjorni di marchja per compie lu. Numerosi ricoveri sò in dispusizione di i viaghjatori.

bicicliste

Sport, Cultura, Tradizione... L'isula s'anima

Tutta l'annata, a Corsica prupone una grande varietà d'attività da sparte in famiglia o trà amichiIn più di marchjà in muntagna ò di andà a u mare, ci sò parechje altre uccupazione dà fa cumè numarosi festivali  (Porto Latino, Les Nuits de la Guitare, Calvi on the rock) ma ancu assai riprisentazione di musicanti è cantadori Corsi.

A Corsica ghjè ancu una storia è un identità. Scuprate chjese a l'architettura Veniziana, chi s'inspirà di Firenza è venite à scuprà e bellezze di l'Arte Romanicu è Baroccu. Trà musei è espusizione, amparate a storia di Pasquale Paoli è di Napuleone Bonaparte.

I spurtivi, puderanu praticà, a pocu presu, tutti i sporti di terrenu, di u mare o aerei : Karting, spassighjata in muntagna, à cavallu, kite surf, sant up paddle, Jet schì, etc... E  per l'inguernu, ci sò 3 stazione per fà u Schì joëring, u schì o spassighjate.

Annantu a l'agenda corsu, si po truvà numarose altre attività cum'è u festival di u cinemà, di a BD, a Santa di u Niolu...

Plage Corse

E marine

Priservata di a speculazione immubiliare, in Corsica si pò truvà più di 200 chilometri di liturale sanu, guardate da u cunservatoriu.

Ùn hè micca simplice d'andà à u mare, ma a tranquillità è u cunfortu vi feranu scurdà tuttu què.Versu a parte nordu di l'isula, ci ritruvemu numerose marine famose cù acqua turchina cum'è in San Fiurenzu cù u Lodu è Saleccia, accessibile in battellu.

Versu u punente, ci sò parechje marine, cum'è a marina di "sable noire" di Nonza. In Bastia si pò truvà u mare è a cità à fianc'à fiancu, ma ancu a Marana è altre marine versu u livante è u Capicorsu.

Versu u Pumonte, ci sò e superbe marine di Portivechju, : Palombaghja, Santa Ghjulia è Rundinara sò e più famose. U golfu d'Aiacciu, anch'ellu, hè d'una bellezza tamanta, cù e so marine : Capu di Fenu, Pitrusedda ecc...

Charcuterie Corse

A Gastronumia, veru patrimoniu corsu

A gastronumia Corsa hè cunnisciuta al di là di e so cunfine è hè sempre un piacè di manghjà piatti tradiziunali.

A farina castagnina, face l'orgogliu di l'isula è si pò truvà nentr'à piatti numerosi cum'è a pulenta, u pastizzu o biscotti. U canistrellu hè u biscottu favuritu di l'isulani, è si pò accumpagnà d'una infusione di murella.

A roba purcina hè un`altra specialità famosa di Corsica. Ci sò parechje categurie : U figatellu chì si arrusta nant'à u focu, a coppa, u salcicciu, o a terrina di cignale.

Per u frumagliu, ci si pò ritruvà parechje varietà cum'è casgiu pecurinu, cù u brocciu o u Calinzanincu, chì piacenu assai. U frumagliu si pò truvà ancu nentr'à sosule numerose cum'è migliacci, frittelle, panzarotti...

È per fà falà tuttu què, ci ritruveremu in Corsica, vini di qualità o biere famose.